Tudose anunță cu emfază că ”se fac lucruri” în infrastructură. ”Lucrurile” sunt studii de fezabilitate, plagiate perfecte care costă milioane de euro

B1.ro | 12 Oct 2017, 14:51

Prezența la Craiova, pentru lansarea noului model Ford, a fost un nou prilej pentru Mihai Tudose să dea noi speranțe deșarte românilor legate de infrastructură. În țara cu cei mai puțini kilometri de autostradă, prim-ministrul găsește un motiv de laudă în faptul că autoritățile nu mai sunt la nivel de promisiuni, ci, iată!, în grafic.

”S-a vorbit despre infrastructură. Am spus și reprezentanților companiei și vă spun și dumneavoastră: nu facem infrastructură care să lege Craiova de resul României pentru această companie, ci pentru noi, pentru România. De data aceasta, stimați invitați, stimați români, azi putem spune că în ceea ce privește infrastructura, nu suntem la nivel de promisiuni, ci în grafic. Zilele acestea, săptămâna aceasta, săptămâna viitoare, sunt lucrări de infrastructură în procedură de licitare, de atribuire. Încep să se facă lucruri în această zonă. A fost un angajament al României, iar România înțelege să-și respecte angajamentele”, a declarat premierul Mihai Tudose, la Uzinele Ford din Craiova.

Citește și: Promptitudine de melc, la Guvern. Premierul Tudose a pus ochii pe Cartierul JustițieiCarmen Iohannis, în rochie scurtă la funeraliile Regelui Mihai. Cum s-a îmbrăcat Prima DoamnăÎn autobuz, o doamnă cu sacoșe: 'Du-te d***u de golan!' Gestul tânărului, viral Premierul, mândru de realizările PSD. Tudose: Nu mai sunt mineri în România 

Și asta chiar când aceleași autorități aruncă sume enorme de bani pe... studii de fezabilitate. Culmea este că în cazul ”autostrăzii” Sibiu - Pitești, banii nici nu sunt dați pe hârtii noi, ci pe unele vechi. Mai precis, pentru construcția drumului de mare viteză s-a făcut un studiu de fezabilitate, care este un plagiat perfect după un document similar elaborat în 2008. 

Nu ştim acum cât a costat studiul, dar în 2008 statul a dat pe el două milioane de euro. De altfel, de-a lungul timpului, mai multe firme au prezentat oficialilor Ministerului Transporturilor variante ale aceluiaşi proiect și au încasat onorarii, scriu jurnaliştii de la Capital.

Cât despre soarta autostrăzii, nu e nimic nou sub soare. Doar discuţii şi birocraţie. CNAIR, asemenea premierului Tudose, a anunţat cu emfază că autostrada Sibiu-Piteşti a intrat în procedura de licitaţii. Constructorii îi vom afla la începutul anului viitor, dar primele lucrări încep abia în 2019. Proiectarea durează aproximativ 12 luni, iar costul celor aproximativ 116 km este de aproximativ 3 miliarde de dolari.
 

Cancan.ro
EVZ.ro
 
 
 © 2017 S.C. B1 S.A.
 Toate drepturile rezervate