SUPERDacia cu ȘASE roţi: Prototipul poate fi folosit la ARAT, săpat, transport şi călătorie (FOTO)

B1.ro | 19 Mai 2017, 13:50

Dacia cu şase roţi. Nu e o glumă: este vorba despre o invenţie a unui mecanic auto din Alba care a cheltuit cam 3.500 de euro pentru a o realiza, dar efortul a meritat din plin, scrie Autostrada.

Proprietarul poate să are câmpul cu maşina şi chiar să ajungă în locuri în care o altă maşină nu ar fi reuși vreodată!

Citește și: Victime ale ALCOOLULUI: O femeie și doi copii, loviți de un șofer BĂUT pe o trecere de pietoniINCREDIBIL: Un copil de 13 ani a FURAT o mașină și a intrat ÎN STÂLP cu tot cu gașcă!Drumul către Brașov, BLOCAT la ieşirea din Azuga după un GRAV accident (FOTO)

Constructorul ei este Moise Davidaş un fost maistru mecanic, acum în vârstă de 75 de ani, din satul Ampoiţa, judeţul Alba. După pensionare, fiind obişnuit cu activitatea, pe lângă muncile câmpului şi ale gospodăriei, nu a renunţat la dragostea să pentru motoare. Iar pasiunea a fost atât de mare, încât a inventat un nou tip de maşină, pentru uzul populaţiei din zonă rurală. Acesta a adaptat autoturismul „Dacia” pe care îl avea pentru a putea fi folosit la arat, săpat, transport şi călătorie pe orice tip de teren.

Proiectul „Dacia-cu-şase roţi”a început în anul 1995. Pensionar fiind şi cu fonduri limitate i-a luat aproape 15 ani până când şi-a văzut visul cu ochii. A reuşit chiar să o şi înmatriculeze astfel încât să poată umbla cu maşina pe drumurile publice! Iar ani buni a folosit-o ca ”Dacia cu plug”.

Citește și: Top 10 maşini hibride: Eficiente, bine echipate, compacte şi, totuşi, suficient de spaţioase (FOTO)Londra: Uber își pierde licența în cel mai mare fief al său!Lista noilor dosare APROBATE în Programul RABLA. Câți români au optat pentru mașini ecologice

Prototipul diferă de orice tip cunoscut de maşină: trenul de rulare permite întrebuinţarea aceluiaşi tip de anvelope (de autoturism „Dacia”) sau şenile de cauciuc, în funcţie de cerinţe. Datorită modificărilor, maşina are cea mai înaltă gardă la sol, fiind adaptată circulaţiei pe orice tip de teren, oricât ar fi de accidentat.

Concepţia trenului de rulare, reductoarele şi şasiul sunt 100% originale. Trenul de rulare este prevăzut cu patru roţi în spate şi două în faţă. Maşina mai are o a şaptea roată, de asemenea originală, care reprezintă un al treilea sistem de frânare (sistem de cremalieră), necesar în caz de avarii, la munte, pe teren acoperit cu polei sau zăpadă.

 

Citește și: Ce înseamnă semnalele luminoase pe care şi le fac conducătorii auto în traficToyota anunță lansarea a zeci de modele hibride, plug-in hybrid și electrice"Nu știe să vorbește românește"! “Peste o săptămână dau sala și o să fiu și acolo fericită dacă câștig ca să știu să pun permisul” (VIDEO)

 

 

Cancan.ro
EVZ.ro
 
 
+ adauga comentariu COMENTARII (0):
Adauga comentariu


Numar maxim de caractere 1000

captcha

* Toate campurile sunt obligatorii
** Comentariile care contin limbaj vulgar vor fi suspendate


TOP 5 Auto
Alte Articole
TOP 3 Politică
TOP 3 Eveniment
TOP 3 Economic
TOP 3 High-Tech
TOP 3 Auto
TOP 3 Externe
TOP 3 Monden
TOP 3 Inedit
TOP 3 Sport
TOP 3 Lumea lui Banciu
TOP 3 360 de grade
 © 2017 S.C. B1 S.A.
 Toate drepturile rezervate